Benchmark uw performance! 
versus de beste customer services van Nederland en ontvang direct klantenfeedback.

​ 

DE TOP 30 CONTACTCENTERS VOOR CUSTOMER SERVICE VAN NEDERLAND

top30ccHet Top 30 Contact Center Onderzoek is een initiatief van BBP Media, uitgever van ondermeer CustomerFirst en CCM, en het Klantinteractie Kenniscentrum. Het Top30 Contact Center Onderzoek is het grootste mystery benchmark onderzoek in Nederland. De doelstelling van het programma is het bieden van inzicht voor contact centers in wat door het algemene publiek als een uitstekende customer service wordt gezien over de kanalen call, e-mail en social media. Het programma is ondermeer gebaseerd op 14.400 effectieve mystery calls, op een jaarlijkse interne benchmark en op de meting van de online reputatie. De mysterycalls en mails worden verspreid over het jaar uitgevoerd.

Het Top30 programma geeft u de mogelijkheid om uw customer service verder te verbeteren en biedt inzicht in de merkbeleving van de klant.

 

"Bijzonder waardevol"

De Efteling is van mening dat de resultaten van de Top 30 Contactcenters voor Customer Service bijzonder waardevol zijn. "Door de uitslag van het onderzoek hebben wij geconstateerd dat onze bereikbaarheid beter kan", laat Contact Center manager Nicole Urlings weten. "Het heeft ons inzage gegeven in de huidige stand van zaken en wij hebben de resultaten kunnen presenteren aan de directie. Nu zijn we hard bezig met een verbeterslag."

Nicole Urlings, Contact Center Manager De Efteling

Bereikbaarheid kwart webshops ondermaats

Iets meer dan een kwart van de Nederlandse webshops die zijn aangesloten bij Thuiswinkel.org, was de afgelopen weken minder dan 99,90 procent van de tijd bereikbaar. Variërend van 23 minuten tot bijna tweeënhalve dag waren zij onbereikbaar voor hun (potentiële) klanten, blijkt uit actuele cijfers van Uptrends.

Het bewuste onderzoeksbureau noemt een uptimepercentage van 99,90% een minimum vereiste voor webwinkels. 'Wanneer een online shop niet bereikbaar is, gaan (potentiële) klanten zeer waarschijnlijk op zoek naar alternatieven. Dat kan resulteren in verlies van omzet en schade aan de reputatie van het bedrijf in kwestie', waarschuwt Joost Weissenbach, sales director bij Uptrends. Afgelopen maand zijn de homepages van bijna 1.900 webwinkels iedere vijf minuten gemonitord op bereikbaarheid. 74% van de onderzochte online shops voldeed daarbij aan de SLA-norm, een lichte stijging ten opzichte van een jaar eerder (69%).

Uit de cijfers komt naar voren dat sites als Wehkamp.nl, Zalando.nl, Debijenkorf.nl en Coolblue er warmpjes bij zitten qua bereikbaarheid (allemaal 100%), maar dat andere grote partijen zoals Albert.nl (99,34%), Mediamarkt.nl (99,19%) en Hema.nl (98,76%) nog een klein steekje laten vallen. Zo was het online platform van laatstgenoemde winkelketen tijdens de testperiode nagenoeg vijf uur offline. Het rapport is opvraagbaar.

Bronnen: Twinkle en Dutch Cowboys

KIRC

KIRC2013

CustomerFirst

customerfirst