Benchmark uw performance! 
versus de beste customer services van Nederland en ontvang direct klantenfeedback.

​ 

DE TOP 30 CONTACTCENTERS VOOR CUSTOMER SERVICE VAN NEDERLAND

top30ccHet Top 30 Contact Center Onderzoek is een initiatief van BBP Media, uitgever van ondermeer CustomerFirst en CCM, en het Klantinteractie Kenniscentrum. Het Top30 Contact Center Onderzoek is het grootste mystery benchmark onderzoek in Nederland. De doelstelling van het programma is het bieden van inzicht voor contact centers in wat door het algemene publiek als een uitstekende customer service wordt gezien over de kanalen call, e-mail en social media. Het programma is ondermeer gebaseerd op 14.400 effectieve mystery calls, op een jaarlijkse interne benchmark en op de meting van de online reputatie. De mysterycalls en mails worden verspreid over het jaar uitgevoerd.

Het Top30 programma geeft u de mogelijkheid om uw customer service verder te verbeteren en biedt inzicht in de merkbeleving van de klant.

 

"Bijzonder waardevol"

De Efteling is van mening dat de resultaten van de Top 30 Contactcenters voor Customer Service bijzonder waardevol zijn. "Door de uitslag van het onderzoek hebben wij geconstateerd dat onze bereikbaarheid beter kan", laat Contact Center manager Nicole Urlings weten. "Het heeft ons inzage gegeven in de huidige stand van zaken en wij hebben de resultaten kunnen presenteren aan de directie. Nu zijn we hard bezig met een verbeterslag."

Nicole Urlings, Contact Center Manager De Efteling

Nederlander houdt vast aan telefoon voor service

De telefoon weet nog altijd sociale netwerksites als Facebook en Twitter te verslaan waar het gaat om de voorkeurkanalen voor klantenservice. Uit onderzoek van Telecompaper onder ruim 5.700 Nederlandse consumenten blijkt dat meer dan de helft (55%) van de respondenten het liefst telefonisch geholpen wordt door zijn mobiele provider.

Met 43 procent bezet e-mail de tweede plek. Daarmee verslaan deze twee traditionele contactkanalen populaire communicatiemiddelen als chat, apps of social media. Uit het genoemde onderzoek komt bijvoorbeeld naar voren dat slechts elf procent van de ondervraagde Nederlanders wil chatten met zijn telecomprovider. Wél is die hoeveelheid gegroeid, aangezien dit specifieke percentage vorig jaar nog op zeven procent lag. Tevens zien de onderzoekers het gebruik van social media als servicekanaal groeien onder een bepaalde doelgroep, te weten jongeren. In de leeftijdsgroep 12-29 jaar wil acht procent contact met een klantenservice via social media; overall ligt die hoeveelheid op vijf procent. Met name apps van de providers zelf en messaging diensten worden door jongeren gewaardeerd.

Traag
Actueel onderzoek van Kana Software maakt ondertussen duidelijk dat de afhandeling van klantvragen per e-mail tamelijk traag verloopt. 59% van de onderzochte bedrijven doet er momenteel meer dan acht uur over om met een antwoord te komen. Bij iets meer dan een kwart duurt het zelfs 24 uur of langer voordat de klant een antwoord krijgt. E-mail moet dan ook zijn meerdere erkennen in bijvoorbeeld Twitter, waar je gemiddeld binnen 5,1 uur antwoord krijgt.

Een deel van het probleem ligt, volgens Kana, bij bedrijven die ervan uitgaan dat klanten al hun activiteiten naar social media verschuiven. In werkelijkheid wil een significante hoeveelheid klanten e-mail blijven gebruiken. Ook het publieke karakter van Facebook en Twitter zou de snellere reactietijden van bedrijven kunnen verklaren.

KIRC

KIRC2013

CustomerFirst

customerfirst