Benchmark uw performance! 
versus de beste customer services van Nederland en ontvang direct klantenfeedback.

​ 

DE TOP 30 CONTACTCENTERS VOOR CUSTOMER SERVICE VAN NEDERLAND

top30ccHet Top 30 Contact Center Onderzoek is een initiatief van BBP Media, uitgever van ondermeer CustomerFirst en CCM, en het Klantinteractie Kenniscentrum. Het Top30 Contact Center Onderzoek is het grootste mystery benchmark onderzoek in Nederland. De doelstelling van het programma is het bieden van inzicht voor contact centers in wat door het algemene publiek als een uitstekende customer service wordt gezien over de kanalen call, e-mail en social media. Het programma is ondermeer gebaseerd op 14.400 effectieve mystery calls, op een jaarlijkse interne benchmark en op de meting van de online reputatie. De mysterycalls en mails worden verspreid over het jaar uitgevoerd.

Het Top30 programma geeft u de mogelijkheid om uw customer service verder te verbeteren en biedt inzicht in de merkbeleving van de klant.

 

"Bijzonder waardevol"

De Efteling is van mening dat de resultaten van de Top 30 Contactcenters voor Customer Service bijzonder waardevol zijn. "Door de uitslag van het onderzoek hebben wij geconstateerd dat onze bereikbaarheid beter kan", laat Contact Center manager Nicole Urlings weten. "Het heeft ons inzage gegeven in de huidige stand van zaken en wij hebben de resultaten kunnen presenteren aan de directie. Nu zijn we hard bezig met een verbeterslag."

Nicole Urlings, Contact Center Manager De Efteling

“Deelname kost ons geen tijd”

"De onderzoeksgegevens zijn objectief en het kost ons als organisatie geen enkele tijd om ze te verkrijgen". Zo vatte Service Director Nasser Al Mawla van De Lotto deelname aan de Top 30 samen. Recent sprak hij over het programma op een informatiebijeenkomst, speciaal voor leden van de KSF.

Al Mawla benoemde het benchmarken met andere organisaties als groot voordeel van het programma. "Competitie is gezond. Je houdt elkaar scherp én je leert ook van andere organisaties."

De geboekte resultaten communiceert hij zowel naar de directie als naar het contactcentermanagement. Binnen het contactcenter worden de resultaten op onderdelen met individuele klantadviseurs besproken, hands on. "De excelsheets geven een uitstekend inzicht in de perfomance tot op de kleinste details", aldus Al Mawla. Op het gebied van klanttevredenheid, loyaliteit en merkbeleving bleek De Lotto, evenals Energiedirect, Allsecur en PostNL, het beste te scoren, zo valt op te maken uit de eerste kwartaalresultaten van het Top30 Onderzoek.

 

KIRC

KIRC2013

CustomerFirst

customerfirst